Telefon: 0745.399.996
E-mail: office@gimnastica-gravide.ro
Adrese
Centrul Pronatalita
Str. Hristo Botev nr. 10, et. 1, interfon 2
ramonarosu2000@yahoo.com
Parteneri media
hiphip.ro
totuldespremame.ro/video/cursurile-lamaze
despreSpa.ro
bucurenci.ro/2010/02/cum-ne-nastem/
gradinitebucuresti.ro
Galerie Foto
Informatii recomandate
www.morfologiefetala.ro
atasatlasanulmamei.blogspot.ro
midwifethinking.com/2016/04/13/the-placenta-essential-resuscitation-equipment
www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=kHW17Dx8ajY
attachmentparenting.com/
terapiebach.wordpress.com/
maternologia.ro
hiphip.ro
gimnasticaintima.ro
adelle.ro/co-sleeping-trei-pe-o-saltea/
urbankid.ro
Ultimele articole publicate
Exercitii prenatale de streching
Masajul prenatal
Ingrijirea sanilor in timpul alaptarii
Contractiile uterine
Abdomen plat pentru Supermamici
PILATES PENTRU MAMICI
Gimnastica pentru sarcina 5
Masajul in travaliu
Gimnastica pentru sarcina 4
Cursuri prenatale Lamaze
Metoda Lamaze
Gimnastica pentru sarcina 3
Pilates postnatal
Gimnastica pentru sarcina 2
PILATES IDEAL PENTRU PROASPETELE MAMICI
DE CE doare nasterea?
Gimnastica pentru sarcina 1
Respiratia este esentiala la nastere!

Metoda Lamaze

METODA LAMAZE


Sigur ai auzit despre cursurile �de respiratie� Lamaze sau poate ai vazut in diverse filme americane cum personajul principal feminin se pregateste intens pentru nastere urmand aceste cursuri alaturi de sotul ei.

Ce este de fapt Lamaze?
Educatia prenatala Lamaze este o serie de cursuri destinate familiilor �insarcinate" in care cuplul afla toate detaliile despre dezvoltarea copilului inca din primele clipe de la conceptie, cum decurge o nastere normala, metode de minimalizare a durerii, ce este cezariana si anestezia epidurala, pana la informatii utile despre alaptare si ingrijirea nou-nascutului.

Subiectul de maxim interes in cursurile Lamaze este reprezentat de modalitatile prin care putem sa nastem usor si durerea sa fie atenuata fara anestezii si interventii medicamentoase.

Durerea in sine nu poate fii indepartata, insa avem masuri de confort in travaliu ce ne ajuta sa percepem mult mai putin din senzatia specifica travaliului si a nasterii. Acest confort poate fi obtinut prin tehnici de relaxare, respiratie, vizualizare, masaj, posturi speciale ce favorizeaza dilatarea colului si scurtarea travaliului, hidroterapia si nu in ultimul rand, sprijinul oferit de familie si persoanele apropiate.



Pozitiile de travaliu


Datorita faptului ca travaliul poate dura cateva ore bune, ar fii neplacut sa stam intinse in pat si sa asteptam momentul nasterii. Timpul ar trece mult mai greu si nu am aduce nici un ajutor organismului pentru nasterea �puiutului� mult asteptat.

Pozitiile de travaliu despre care vom vorbi in continuare au fost observate de-a lungul timpului ca tendinte firesti si naturale ale femeilor in travaliu de mii de ani.

Pentru inceput, simplul mers a fost considerat foarte util si la indemana oricui.

Prin mers, adoptam o pozitie verticala a trunchiului, folosind forta gravitationala pentru coborarea copilului ce exercita presiune asupra colului, ajutandu-l sa se dilate. Apoi, mutarea greutatii trunchiului de pe un picior pe altul, face ca nervii ce aduc senzatia dureroasa la creier sa fie stimulati alternativ si astfel ca perceptia durerii sa fie mai mica. Asadar, mergeti cat mai mult in timpul travaliului!

Majoritatea femeilor in travaliu au tendinta instinctiva de a departa picioarele. Acest lucru este extins de Lamaze si recomanda pozitia "squatting".

Aceata presupune departarea genunchilor si coborarea bazinului, astfel incat membrele inferioare prin departarea lor sa tractioneze si oasele bazinului in lateral pentru ca bebe sa aiba mai mult loc in traiectul sau descendent prin canalul de nastere.

Pozitia de "squatting" poate fii adoptata in mai multe variante: sprijinita de un pat, perete sau orice alt suport, picioarele departate, genunchii indoiti, cobori bazinul pana ajungi "pe vine".

Mai comod, poti folosi un scaun cu spatar si te asezi pe el invers, astfel incat spatarul sa-ti foloseasca pentru sprijinul trunchiului in fata, asa cum am face la un curs de calarie si profesorul ne axplica notiunile de baza. Acelasi scaun iti poate folosi pentru sprijinirea unui picior in lateral, in timp ce cealalta talpa sta pe sol. In felul acesta mobilizam oasele bazinului, favorizand coborarea si rotatia copilului.



Mingea de travaliu


Tot mai multe spitale din Romania sunt dotate cu mingii foarte folositoare in travaliu.

Aceste mingii, folosite si la gimnastica prenatala, sustin pana la 400 kg, asadar le putem folosi asezandu-ne pe ele.

Asaza-te pe minge ca pe un scaun, exact in centru ei, talpile in contact cu solul pentru stabilitate.

Prima miscare recomandata de moasele din spitate este cea de balans sus-jos folosind elasticitatea dar si rezistenta mingiei. Astfel oferim un imbold copilului sa coboare si creste presiunea pe col, astfel dilatandu-se mai repede si travaliul scurtandu-se.

Suplimentar, exista exercitiile de �rocking� sau balans al bazinului.

Stai pe minge, departeaza talpile si trage mult genunchii in lateral cu bratele. Apoi,impinge bazinul înainte-înapoi, îndoind în acelaşi timp genunchii mai mult. Apoi mişcăm bazinul în lateral, spre dreapta şi spre stanga.

Pasul următor este realizarea mişcărilor circulare, astfel încât să descriem mici cercuri cu ajutorul bazinului.

Experienţa a dovedit că acest exerciţiu este eficient atât în favorizarea progresiei travaliului cât şi în combaterea durerilor lombare din timpul travaliului.


Articol publicat in revista Superbebe
Autor: Ramona Rosu
Fiziokinetoterapeut si Educator Prenatal International Lamaze,
Experienta in elaborarea programelor de pregatire
pentru nastere si gimnastica pre si postnatala
Tel: 0745.399.996
E-mail: office@gimnastica-gravide.ro
Web site: www.gimnastica-gravide.ro
Copyright © 2006 - Gimnastica-Gravide.ro
Toate drepturile rezervate
pagina principala educatie prenatala lamaze gimnastica prenatala gimnastica postnatala pilates impresii contact