Telefon: 0745.399.996
E-mail: office@gimnastica-gravide.ro
Adrese
Centrul Pronatalita
Str. Hristo Botev nr. 10, et. 1, interfon 2
ramonarosu2000@yahoo.com
Parteneri media
hiphip.ro
totuldespremame.ro/video/cursurile-lamaze
despreSpa.ro
bucurenci.ro/2010/02/cum-ne-nastem/
gradinitebucuresti.ro
Galerie Foto
Informatii recomandate
www.morfologiefetala.ro
atasatlasanulmamei.blogspot.ro
midwifethinking.com/2016/04/13/the-placenta-essential-resuscitation-equipment
www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=kHW17Dx8ajY
attachmentparenting.com/
terapiebach.wordpress.com/
maternologia.ro
hiphip.ro
gimnasticaintima.ro
adelle.ro/co-sleeping-trei-pe-o-saltea/
urbankid.ro
Ultimele articole publicate
Exercitii prenatale de streching
Masajul prenatal
Ingrijirea sanilor in timpul alaptarii
Contractiile uterine
Abdomen plat pentru Supermamici
PILATES PENTRU MAMICI
Gimnastica pentru sarcina 5
Masajul in travaliu
Gimnastica pentru sarcina 4
Cursuri prenatale Lamaze
Metoda Lamaze
Gimnastica pentru sarcina 3
Pilates postnatal
Gimnastica pentru sarcina 2
PILATES IDEAL PENTRU PROASPETELE MAMICI
DE CE doare nasterea?
Gimnastica pentru sarcina 1
Respiratia este esentiala la nastere!

Gimnastica pentru sarcina 2

Exercitii prenatale


Exercitiu pentru tonifierea si mobilitatea picioarelor


Asaza-te langa un perete, lipeste-ti spatele de el si pozitioneaza picioarele putin mai in fata si mult departate intre ele.

Ai grija ca toata coloana ta sa fie lipita de perete, inclusiv portiunea lombara (mijlocul).

Lent indoaie genunchii si lasa trunchiul sa alunece usor in jos pe perete fara sa se dezlipeasca.

Continua coborarea astfel incat coapsele tale sa suporte greutatea trunchiului, iar talpile sa ramana in contact cu solul, inclusiv calcaiele.

Poti aseza o perna sub tine astfel incat atunci cand cobori sa te asezi pe ea.

Apoi impinge in talpi si ridica-te pe acelasi drum.

Expira pe gurita pe coborire, cand ajungi jos inspira pe nasuc, iar pe ridicare expira din nou pe gurita.

Repeta miscarea de 4 ori.


Curbarea trunchiului lateral


Asezata pe mingea de gimnastica/travaliu sau pe un scaun, intinde bratele lateral.

Curbeaza trunchiul spre dreapta si apropie mainile, simtind cum portiunea laterala stanga a trunchiului se intinde usor. Apoi revino cu trunchiul vertical si bratele intinse lateral pentru a curba trunchiul si pe partea stanga. De data aceasta vei simti cum portiunea dreapta laterala a trunchiului se intinde si se relaxeaza.

Imagineaza-ti miscarile gratioase ale balerinelor din spectacolul "Lacul lebedelor"; aceeasi miscare ne este si noua folositoare in perioada de sarcina pentru a destinde progresiv portiunea laterala a abdomenului in continua crestere, astfel prevenind aparitia vergeturilor.

Repeta de 4 ori pe fiecare parte.

Tine ochi deschisi si executa miscarea lent pentru a nu ameti.


"Pisica"


In sprijin pe genunchi si palme ("in patru labe"), coloana dreapta (nu lasa burtica in jos sa-ti curbeze mijlocul), genunchii departati la latimea soldurilor, palmele la nivelul umerilor.

Incordeaza fesierii, impinge bazinul in fata si curbeaza coloana.

Apleaca-ti capsorul, incercand sa-ti privesti bazinul.

Astfel coloana ta vertebrala descrie litera "C" resturnata spre dreapta, vertebrele se indeparteaza intre ele in portiunea posterioara si astfel discurile intervertebrale se hranesc mai bine, iar muschii spatelui se intind si se relaxeaza.

Toate acestea se intampla in timp ce fesierii sunt incordati si astfel tonifiati.

Apoi revino usor in pozitia initiala, cu trunchiul paralel cu solul.

Repeta miscarea de 8 ori.

Expira pe gurita cand curbezi trunchiul si inspira pe nasuc pe revenire.


Fesieri, coapse, gambe


Ca si la exercitiul "Pisica", asaza-te in sprijin pe genunchi si palme, trunchiul paralel cu solul, capsorul in prelungirea trunchiului, privind solul.

Incepem cu piciorul stang, dezlipind genunchiul de sol, acesta se intinde in prelungirea trunchiului cu varful intins, incordand gamba, coapsa si muschii fesieri.

Atentie! Trunchiul trebuie sa ramana paralel cu solul, iar piciorul intins in spate nu trebuie sa fie ridicat mai mult de nivelul acestuia.

Daca piciorul este ridicat mai mult, miscarea este realizata prin curbarea mijlocului, astfel coloana vertebrala fiind vulnerabila si muschii ce o sustin (paravertebrali) suprasolicitati.

Apoi genunchiul se indoaie si este adus in balans spre trunchi, aplecand si capsorul.

Repeta miscarea de 8 ori cu piciorul stang, apoi asemenea cu piciorul drept.


Exercitiul contra edemelor


Edemele, reprezentate de retentia de apa in tesuturi (umflarea picioarelor), sunt frecvent intalnite in perioada de sarcina.

Asadar, ne trebuie si un exercitiu special pe langa alte masuri contra lor.

Asaza-te pe spate, indoaie genunchii, talpile pe sol.

Ridica piciorul drept, intinde-l cat poti de mult si apuca-l cu manutele de la nivelul genunchiului pentru a-l sustine. Trage varful piciorului catre tine si apoi impinge-l in sus, realizand o miscare de dute-vino la nivelul gleznei. Dupa ce ai repetat aceasta miscare de 8 ori, descrie cercuri cat mai mari si ample, 8 in fiecare sens, lucrand exclusiv la nivelul gleznei.

Acelasi lucru si pentru piciorul stang.

Dupa cum observati, picioarele vor fii pe rand ridicate, deci folosim o pozitie antigravitationala pentru a determina sangele sa revina catre inima, sa fie recirculat si astfel sa atraga si apa ramasa in tesuturi. Mai mult decat gravitatia, incordarea musculaturii din aceasta zona, exercita presiune pe vasele sanguine si limfatice, imbunatatindu-le tonusul si functionarea.

Inainte de a incepe orice fel de exercitiu fizic prenatal, intreaba-ti medicul ginecolog daca sarcina are o evolutie normala, daca ai colul inchis si tensiunea arteriala in limite normale.


Articol publicat in revista Superbebe
Autor: Ramona Rosu
Fiziokinetoterapeut si Educator Prenatal International Lamaze,
Experienta in elaborarea programelor de pregatire
pentru nastere si gimnastica pre si postnatala
Tel: 0745.399.996
E-mail: office@gimnastica-gravide.ro
Web site: www.gimnastica-gravide.ro
Copyright © 2006 - Gimnastica-Gravide.ro
Toate drepturile rezervate
pagina principala educatie prenatala lamaze gimnastica prenatala gimnastica postnatala pilates impresii contact