Telefon: 0745.399.996
E-mail: office@gimnastica-gravide.ro
Adrese
Centrul Pronatalita
Str. Hristo Botev nr. 10, et. 1, interfon 2
ramonarosu2000@yahoo.com
Parteneri media
hiphip.ro
totuldespremame.ro/video/cursurile-lamaze
despreSpa.ro
bucurenci.ro/2010/02/cum-ne-nastem/
gradinitebucuresti.ro
Galerie Foto
Informatii recomandate
www.morfologiefetala.ro
atasatlasanulmamei.blogspot.ro
midwifethinking.com/2016/04/13/the-placenta-essential-resuscitation-equipment
www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=kHW17Dx8ajY
attachmentparenting.com/
terapiebach.wordpress.com/
maternologia.ro
hiphip.ro
gimnasticaintima.ro
adelle.ro/co-sleeping-trei-pe-o-saltea/
urbankid.ro
Ultimele articole publicate
Exercitii prenatale de streching
Masajul prenatal
Ingrijirea sanilor in timpul alaptarii
Contractiile uterine
Abdomen plat pentru Supermamici
PILATES PENTRU MAMICI
Gimnastica pentru sarcina 5
Masajul in travaliu
Gimnastica pentru sarcina 4
Cursuri prenatale Lamaze
Metoda Lamaze
Gimnastica pentru sarcina 3
Pilates postnatal
Gimnastica pentru sarcina 2
PILATES IDEAL PENTRU PROASPETELE MAMICI
DE CE doare nasterea?
Gimnastica pentru sarcina 1
Respiratia este esentiala la nastere!

Gimnastica pentru sarcina 4

GIMNASTICA PRENATALA

Esti in postura de viitoare mamica si entuziasmul specific creste pe zi ce trece?
Perioada de sarcina este cu totul speciala in viata unei femei, dar hai sa nu lasam "efectele secundare" sa ne invadeze si sa ne dea batai de cap. Pentru acest lucru iti propun exercitii speciale prenatale.

Stiai ca datorita transformarilor hormonale majore din timpul sarcinii poate aparea platfusul (piciorul plat)? Odata instalat, platfusul este combatut foarte greu prin fiziokinetoterapie, plus ca acesta poate determina aparitia osteofitelor („ciocuri” osoase), provocatoare de durere la mers.
In prevenirea aparitiei piciorului plat recomand „jocul de glezne”. Simplu, nu? Adevarat, dar ai grija sa nu te zdruncini prea tare atunci cand executi aceasta miscare, ruleaza cu atentie talpa, varf-calcai, strange bine gambele si acorda atentie crescuta echilibrului.
Rezerva-ti cateva minute dimineata si seara pentru exercitii, pentru a fi in forma pe tot parcursul sarcinii.

Concomitent cu miscarea picioarelor putem lucra si bratele. Incepem cu rotirea umerilor, inainte si inapoi, apoi cu miscari de rotatie ale bratelor ce vor fii foarte solicitate cand ne vom ridica bebelusul imediat dupa nastere.
Asa cum ai citit si in numarul precedent Supebebe, trebuie sa acordam o atentie crescuta musculaturii bratelor. Pe masura ce sarcina evolueaza, vei observa cum inelele de pe degetele tale "se micsoreaza" si treptat va trebuie sa le inlocuiesti sau chiar sa renunti la ele. Acest lucru se datoreaza ingrasarii (normale din sarcina), dar si datorita retentiei de apa (edeme) mai expresive la nivelul picioarelor, des intalnite si la nivelul mainilor.
Continua "jocul de glezne" si concentreaza-te in continuare asupra bratelor.

Intinte-le inainte, strange pumnii, rasuceste-i in sus si adu-i la umeri, prin indoirea coatelor. Coordoneaza-ti miscarea bratelor cu cea a picioarelor, ritmic, si repeta doua serii de 8. Apoi realizeaza acelasi lucru lateral, tot de 16 ori, urmat de miscarea in sus, catre tavan.
Nu uita sa deschizi si sa strangi pumnul de fiecare data, activitatea musculara de la acest nivel va exercita presiune asupra venelor, sangele se va intoarce catre inima si edemele combatute.
Putina muzica ritmata pe fundal s-ar putea sa-ti prinda bine si sa suplimenteze starea de bine.

Prin "jocul de glezne" am realizat si incalzirea membrelor inferioare si putem trece la urmatorul exercitiu, „step and touch” – pas lateral urmat de apropiere. Continua ritmicitatea exercitiului anterior si repeta de 8 ori. Apoi, implica si bratele: intinde-le lateral, coatele si degetele bine intinse. Cu o miscare ferma si scurta loveste un punct imaginar plasat in fata palmelor. Realizeaza doau serii de 8 loviri scurte. Pasul urmator presupune acelasi lucru, dar punctul se muta in spate pentru inca doua serii de 8, apoi punctul se muta jos si in final sus.

Prin ritmicitatea executarii realizam si un usor antrenament cardio, sustinut de o respuratie adecvata. Nu uita sa respiri, bebe este mare consumator de oxigen in procesul continuu de crestere si dezvoltare.

Inainte de a incepe orice fel de exercitiu fizic prenatal,intreaba-ti medicul ginecolog daca sarcina are o evolutie normala, daca ai colul inchis si tensiunea arteriala in limite normale.


Articol publicat in revista Superbebe
Autor: Ramona Rosu
Fiziokinetoterapeut si Educator Prenatal International Lamaze,
Experienta in elaborarea programelor de pregatire
pentru nastere si gimnastica pre si postnatala
Tel: 0745.399.996
E-mail: office@gimnastica-gravide.ro
Web site: www.gimnastica-gravide.ro
Copyright © 2006 - Gimnastica-Gravide.ro
Toate drepturile rezervate
pagina principala educatie prenatala lamaze gimnastica prenatala gimnastica postnatala pilates impresii contact