Telefon: 0745.399.996
E-mail: office@gimnastica-gravide.ro
Adrese
Centrul Pronatalita
Str. Hristo Botev nr. 10, et. 1, interfon 2
ramonarosu2000@yahoo.com
Parteneri media
hiphip.ro
totuldespremame.ro/video/cursurile-lamaze
despreSpa.ro
bucurenci.ro/2010/02/cum-ne-nastem/
gradinitebucuresti.ro
Galerie Foto
Informatii recomandate
www.morfologiefetala.ro
atasatlasanulmamei.blogspot.ro
midwifethinking.com/2016/04/13/the-placenta-essential-resuscitation-equipment
www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=kHW17Dx8ajY
attachmentparenting.com/
terapiebach.wordpress.com/
maternologia.ro
hiphip.ro
gimnasticaintima.ro
adelle.ro/co-sleeping-trei-pe-o-saltea/
urbankid.ro
Ultimele articole publicate
Exercitii prenatale de streching
Masajul prenatal
Ingrijirea sanilor in timpul alaptarii
Contractiile uterine
Abdomen plat pentru Supermamici
PILATES PENTRU MAMICI
Gimnastica pentru sarcina 5
Masajul in travaliu
Gimnastica pentru sarcina 4
Cursuri prenatale Lamaze
Metoda Lamaze
Gimnastica pentru sarcina 3
Pilates postnatal
Gimnastica pentru sarcina 2
PILATES IDEAL PENTRU PROASPETELE MAMICI
DE CE doare nasterea?
Gimnastica pentru sarcina 1
Respiratia este esentiala la nastere!

Respiratia este esentiala la nastere!

Respiratia este esentiala la nastere!


De cate ori pe minut respirati?

De 10, 15, 25 de ori ? Suntem diferite, fiecare respira in ritmul ei, este normal.

Inspirati adanc aer in piept, apoi expirati. Organismul dumneavoastra s-a destins si tensiunile s-au micsorat.

Este important modul in care respiram pentru ca micutii nostri sunt mari consumatori de oxigen. Dezvoltarea copilului in timpul vietii intrauterine este dependenta de cantitatea de oxigen pe care o inspiram.

Iat a un exercitiu de constientizare a modului in care stim sa respiram si sa ne relaxam.

Exist a doua moduri in care putem respira : toracic si abdominal.

A sezati o mana pe torace si o mana pe abdomen. Inspirati si priviti-va mainile; pentru a respira abdominal, burtica dumneavoastra se destinde usor si observati cum numai mana de pe ea se misca, nu si cea de pe torace. Pentru respiratia toracica, inspirati usor si pieptul se destinde, mana de pe torace se misca, nu si cea de pe abdomen.

U n exercitiu ce necesita coordonare si rabdare.


Respiram suficient oare?


In repaus respiram de aproximativ 15 ori pe minut cu un aport de 5 litrii de aer. Din acest volum doar 3 litrii ajung in alveolele pulmonare, restul este "irosit" pe caile respiratorii. Cand frecventa respiratiei creste, volumul de aer care ajunge la plamani scade.

A sadar, o respiratie profunda si rara este mult mai benefica decat o respiratie rapida si superficiala.

I n timpul efortului fizic nevoia de oxigen creste, in consecinta respiratia trebuie adaptata.

Parcurgerea travaliului este asemuita cu escaladarea varfului Mont Blanc, de aceea este bine sa fim pregatite psihic si fizic.

I ntregul sistem al organismului este perfect construit pentru ca nevoia de oxigen a mamei si a copilului sa fie satisfacuta. Si totusi, de-a lungul timpului au fost concepute metode pentru a controla frecventa si amplitudinea respiratiei.


Metode de respiratie pentru a face fata travaliului

Respiratia relaxanta  : inspira incet, pe nas, permitand abdomenului sa se destinda initial, abia apoi urmand destinderea pieptului. Expira incet, pe gura, printre buze. Foloseste acest gen de respiratie cat mai mult. Unele femei o folosesc de-a lungul intregului travaliu, alte femei observa la un moment dat ca nu se mai pot relaxa folosind aceasta respiratie si folosesc alte metode. O respiratie fara efort, lenta si relaxanta, induce o stare de pace si siguranta.

Respiratia "de curatare" : la inceputul fiecarei contractii inspira adanc pe nas si expira pe gura. Apoi, sfarsitul contractiei este delimitata de aceeasi respiratie profunda. La sfarsitul contractiei poti de asemenea sa casti sau sa te intinzi pentru a elimina tensiunea. Respiratia de inceput ofera atat mamei cat si copilului o cantitate crescuta de oxigen, iar cea de final o senzatie de usurare.

Respiratia "Huu-Huu" : inspira si expira pe gura. Expiratul este insotit de un usor sunet "huu-huu". Respiratia este mai superficiala decat cele descrise anterior. Este folosita atunci cand respiratia abdominala pare ca nu mai este potrivita, mai ales in timpul contractiilor.

Datorita faptului ca aceasta metoda este usor zgomotoasa, este foarte indicat sa o exersezi acasa pana ti se va parea ceva normal.

Producerea unor sunete respiratorii in prezenta persoanelor necunoscute poate parea ciudata si jenanta, cu toate ca este ceva firesc. In timpul travaliului este bine sa ne simtim libere sa ne urmam propriul mod de relaxare pentru a face fata travaliului.


Importan
ta respiratiei in travaliu a fost punctul de pornire in filozofia Lamaze

Obstetricianul francez Fernand Lamaze, in anii '40, a dezvoltat o metoda de control a durerii din timpul travaliului prin respiratie. De-a lungul timpului aceasta metoada a fost dezvoltata, gasindu-se si alte mijloace cu ajutorul carora femeile parcurg travaliu mai usor. Esential este sa le incerci si sa vezi care ti se potrivesc cel mai bine.

Indiferent de modul in care respiram, este important ca aportul de oxigen sa fie constant si cat mai crescut.

Articol publicat in revista Superbebe
Autor: Ramona Rosu
Fiziokinetoterapeut si Educator Prenatal International Lamaze,
Experienta in elaborarea programelor de pregatire
pentru nastere si gimnastica pre si postnatala
Tel: 0745.399.996
E-mail: office@gimnastica-gravide.ro
Web site: www.gimnastica-gravide.ro
Copyright © 2006 - Gimnastica-Gravide.ro
Toate drepturile rezervate
pagina principala educatie prenatala lamaze gimnastica prenatala gimnastica postnatala pilates impresii contact